Pat's Off-road work in progress ...

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Poursuite des travaux sur la cox tout terrain” de Pat …

Suite logique après le placement de la crémaillère SACO … petite modification de la colonne pour accepter ce montage
une colonne de cox 1300 a été raccourcie et un bout d’une colonne de 1302-1303 a été greffé à sa base
(pour bénéficier du roulement de guidage présent sur les colonnes de 1302-1303)
un cardan de direction est ensuite réalisé avec un manchon cannelé VW et des renvois d’angles renforcés  

le trou de passage original a été bouché et un nouveau a été réalisé dans la cloison là où il sera bien plus utile 
un tube qui servira à la fixation du souflet de protection et d’étanchéité a ensuite été soudé sur la cloison      

La suite de l’évolution dans un prochain post …

 

 

Further work on the Pat’s “Off-road” beetlePlacing a SACO rack & pinion and two bigger strengthened tie rods.

Logical continuation after the SACO rack & pinion fitting slight” modification of the column to accept this assembly
A 1300 beetle steering column was shortened and one end of a 1302-1303 column has been grafted to his base
(to get the bearing guide from the lower part of the 1302-1303 column)
a steering cardan joint is made with a VW splined sleeve and some reinforced racing angle gear

The original hole was plugged and a new one was made ​​in the wall where it will be much more useful
A tube to be used for the attachment of the gusset sealing shield was then welded to the wall

More result in a future post …